dedicove_recenze
6.4.2016
Kategorie: Divadlo

Dědicové na Jezerce pobaví i překvapí

U Hrušínských se konala první ze dvou chystaných „jarních“ premiér. Tentokrát si Divadlo Na Jezerce pro diváky připravilo komedii s názvem Dědicové. V novince, pod kterou se režijně podepsal Juraj Herz, pobaví především výkon Kristýny Hrušínské v roli homosexuální opravářky kotlů.

Nejnovější inscenaci Divadla Na Jezerce nastudoval uznávaný režisér Juraj Herz, který pro tamější scénu již zrežíroval divácky oblíbené tituly Petrolejové lampy a Sklenka sherry. A i tentokrát se zdá, že se divákům „trefil do noty“. Připravil pro ně inscenaci, která pobaví chytrým humorem, nikoliv podbízivými vtípky, kterých je v současných komediálních titulech některých konkurenčních scén jako máku.

Dědicové na Jezerce pobaví i překvapí

Francouzská komedie vás zavede do vcelku útulného bytu zesnulého fotografa Pascala a mladé vdovy Florence. Jak se zdá, poslední vůle neexistuje, a tak rodina bez skrupulí přejde k rabování, protože dědit chtějí přece všichni! A když se kromě přítelkyně nebožtíka přihlásí ještě milenka, a do toho přijde instalatérka opravovat plynový kotel, začne jít opravdu do tuhého. Florence navíc až po smrti svého přítele poznává jeho pravou tvář, rodinu i přátele. Následný boj o dědictví odstartuje i nečekané milostné situace, nad kterými vám zůstane rozum stát.

Skvělé herecké výkony

U novinky Dědicové se tak rozhodně ani chvíli nudit nebudete. Navíc jen tak nespustíte oči z Kristýny Hrušínské, jejíž proměna v opravářku kotlů, která se snaží „sbalit“ právě ovdovělou Florence, je opravdu výborná. Z hereckého „osazenstva“ si jistě zapamatujete i výkon Martiny Hudečkové coby roztomile nechápající Colette a výborné Terezy Němcové v roli Florence. Celkově obsazení bylo vybráno s veškerou pečlivostí, a tak se můžete těšit i na Miroslava Etzlera, Martina Sittu či Denisu Pfauserovou.

Miroslav Etzler a Denisa Pfauserová

Miroslav Etzler a Denisa Pfauserová

Nuselská scéna připravila další kvalitní kousek, který jistě potěší každého milovníka divadelních komedií. Navíc tento novinkový titul může směle nahradit některá představení, která byla nedávno stažena z repertoáru, jako je třeba Ženitba. Připomeňme, že už tento měsíc se na Jezerce bude konat další premiéra, a sice monodrama Shylock s Milanem Kňažkem v hlavní roli.

Nejbližší reprízy komedie Dědicové jsou naplánovány na 21. dubna, 6. a 23. května.

Text: Michaela Rochovanská