Close Menu
    Facebook Instagram X (Twitter) TikTok
    Novinky
    • Vlakem za hygge: Praha bude mít už příští rok přímé spojení s Kodaní
    • Rituál Queenie pokračuje: I letos vystoupí na Křižíkově fontáně
    • Beats for Love vkročil do puberty. Slaví hvězdným programem
    • Øresundský most slaví 25 let: Ikona severu i temného krimi seriálu
    • Tereza Kerndlová vydala Black mlíko. Vzpomíná v něm na dětství, svatbu i Zeťovou
    • Jediná kolumbijská restaurace v Praze: Jaká je El Arriero?
    • Trailer: Komedie Bacha na družičku! s Rebel Wilson míří do kin
    • Fotbal je kultura: Komedie Kouzlo derby odhaluje trailer
    Facebook Instagram X (Twitter) TikTok
    PraKultura.cz
    • Aktuality
    • Celebrity
    • Film
    • Hudba
    • Lifestyle
    • Rozhovory
    • Divadlo
    • Kalendář akcí
    • Zpravodajství
    PraKultura.cz
    Domů » Recenze: Lovci a oběti aneb Jak si režisér ulovil příliš velké sousto
    Film

    Recenze: Lovci a oběti aneb Jak si režisér ulovil příliš velké sousto

    A. OčenáškováA. Očenášková23.3.20153 minuty čtení
    Facebook Twitter E-mail WhatsApp
    Recenze: Lovci a oběti aneb Jak si režisér ulovil příliš velké sousto
    Recenze: Lovci a oběti aneb Jak si režisér ulovil příliš velké sousto
    Sdílet
    Facebook Twitter E-mail WhatsApp

    Filmové drama Lovci a oběti režiséra Marcuse Benois Trana sází karty na svou autentičnost, poutá silným tématem zadluženosti a vkládá naděje do charismatického a sympatického herce Martina Krause v hlavní roli.

    Tyto všechny tři složky skutečně na diváka působí jako magnet, o to víc ale hrozí, že lidé budou z kin odcházet se smíšenými pocity. Některé scény jakoby nebezpečně chtěly napodobit americké akčňáky, potom ty patetické peripetie, které přetékají do samoúčelného kýče a nakonec zjištění, že další nerežisér fušuje do řemesla skutečným režisérům.

    Výběr akčního žánru u českých filmařů velice často znamená riskantní vstup do neznáma. Hořící auta, gangy namakaných holohlavých goril a zpomalené záběry ve snaze navodit pocit vzrušení a vypjatosti bych raději i nadále přenechala hollywoodským hercům v čele se Schwarzeneggerem a Stallonem. Vím, že Lovci a oběti se primárně prezentují jako drama, ale když už si jednou připlácli i nálepku „akčňák“, neměli tvůrci filmu nedbale odbýt diváky pouhou nepovedenou snahou kopírovat americké osnovy. A takové scénce, kdy zpocený Martin Kraus, čerstvě unesen partičkou českých gangsterů, sedí v potemnělém doupěti se svázanýma rukama a páskou přes pusu, jsem nějak vůbec nemohla uvěřit tu rádoby syrovost a drsnost, nýbrž ve mně vzbuzovala pouze obraz amatérství.

    Patos v hlavní roli

    Samotná dějová linka je v rámci sledování filmu nepochybně zajímavá. Vypráví o mladém ajťákovi Jakubovi, který se kvůli své mladické nerozvážnosti namočí do obrovských dluhů. Následně, ve snaze zbavit se exekutorů, míří do náruče drsných gangsterů, kteří ho důkladně obírají o všechny peníze, a nemilosrdného lichváře, jenž se Jakuba úspěšně snaží zruinovat neskutečně vysokými úroky. Zhruba do poloviny filmu se tak dosavadní zápletka nezdá být nijak zvlášť klišoidní.

    Recenze: Lovci a oběti aneb Jak si režisér ulovil příliš velké sousto
    Snímek však začne značně degradovat, jen co se dovídáme, že Jakubova přítelkyně Lída otěhotněla. Na scénu tak přichází notná dávka patosu. Ještě více předvídatelným se film stává ve chvíli, kdy se Jakub setkává s pohádkově bohatým Tomášem Hanákem (který mimochodem celý film díky svému expresivnímu hereckému výkonu a upřímně vtipným hláškám dost zachraňuje)alias naděje a spása pro Jakuba. V tu chvíli je více než zřetelné, že ten nešťastný mladík se z těch dluhů nakonec přece jen nějak vyseká.

    Co se týče filmových tvůrců Lovců a obětí, jisté předsudky jsem do určité míry projevila vůči režisérovi. Doposud jsem o něm slyšela v podstatě jen z bulvárních médií v souvislosti se starší blonďatou přítelkyní, která si samozřejmě střihla mini roli i v tomto snímku (což ale nikomu nevyčítám). Obávala jsem se, jestli si mladý nezkušený muzikant neukousl příliš velké sousto. No, hádáte správně, ukousl. Je otázkou, kde se v dnešní době v českých tvůrcích berou ty režijní ambice. Jako by snad bylo novým nepsaným pravidlem, že každý z nich si alespoň jednou za život musí natočit vlastní film. V takovém případě můžeme jen s hrůzou čekat na moment, kdy začne v české kinematografii naprosto jasně převažovat kvantita nad kvalitou.

     

     

    Nerada bych nicméně celý film dehonestovala, minimálně dvě věci se mu totiž nechat musí, a to úplný závěr dramatu a výběr tématu. Poslední scéna filmu totiž vede k určitému zamyšlení a Lovci a oběti díky ní v mých očích přece jen o něco povyrostli. A dále, natočit snímek na neotřelé téma exekucí a dluhů, které je tolik aktuální, vážně vzbuzuje dojem dobrého nápadu s hlubším záměrem. Takový snímek by mimo jiné mohl dost dobře posloužit jako odstrašující případ či varování v době, kdy se tolik mladých lidí s vervou vrhá do podnikání. Jen škoda, že tvůrci svůj skvělý nápad některými filmovými scénami značně zadupali do země.

    Text: Adéla Očenášková
    Foto zdroj: webové stránky filmu

    Lovci a oběti MarcusBenois Tran Martin Kraus Tomáš Hanák
    Sdílet. Facebook Twitter E-mail WhatsApp
    A. Očenášková

    Přečtěte si také

    Tak ten se toho nebojí: Zounar jde do půl těla. A pozor, není sám

    14.1.2019 Divadlo

    Martin Kraus: Životní role otce je ta nejkrásnější, jakou jsem mohl dostat

    20.5.2016 Rozhovory

    Britský autor Roger Mortimer je v Praze. Již dnes podpoří první české uvedení své hry Něco zatajit

    30.4.2016 Divadlo
    Přidat komentář

    Komentáře jsou uzavřeny.

    Nejnovější články

    Vlakem za hygge: Praha bude mít už příští rok přímé spojení s Kodaní

    8.7.2025

    Rituál Queenie pokračuje: I letos vystoupí na Křižíkově fontáně

    7.7.2025

    Beats for Love vkročil do puberty. Slaví hvězdným programem

    2.7.2025

    Øresundský most slaví 25 let: Ikona severu i temného krimi seriálu

    1.7.2025

    Tereza Kerndlová vydala Black mlíko. Vzpomíná v něm na dětství, svatbu i Zeťovou

    24.6.2025
    Hledat na stránkách
    Naše sociální sítě
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • TikTok
    POPULÁRNÍ
    Celebrity

    Dua Lipa vyrazila po koncertě do víru velkoměsta. Učarovala ji Praha

    Michaela RochovanskáAktualizováno:29.5.2025

    Farna ještě teď omdlévá radostí: Dua Lipa zazpívala její song. Teď jí říká Dualinga!

    28.5.2025

    Dokument o Anně K je plný emocí. Takhle upřímná ještě nikdy nebyla

    10.5.2025

    To je romantika! Karolína Mališová se zasnoubila v Římě

    19.4.2025

    Ach, ty sítě! Renne Dang propálil, kdo se v Survivoru dostal do sloučení

    13.4.2025
    INZERCE

    Magazín PraKultura.cz nabízí mediální prostor pro vaši značku. PR články, rozhovory, recenze, zpětné odkazy nebo bannery. Napiště nám na redakce@prakultura.cz.

    Hledat na stránkách
    NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
    • Vlakem za hygge: Praha bude mít už příští rok přímé spojení s Kodaní
    • Rituál Queenie pokračuje: I letos vystoupí na Křižíkově fontáně
    • Beats for Love vkročil do puberty. Slaví hvězdným programem
    • Øresundský most slaví 25 let: Ikona severu i temného krimi seriálu
    • Tereza Kerndlová vydala Black mlíko. Vzpomíná v něm na dětství, svatbu i Zeťovou
    • Jediná kolumbijská restaurace v Praze: Jaká je El Arriero?
    MAGAZÍN PRAKULTURA
    • Inzerce
    • Kalendář akcí
    • Kariéra
    • Magazín PraKultura.cz
      • Ochrana osobních údajů
      • Zásady cookies (EU)
    • Máte zájem o PR článek?
    • Redakce
    • Soutěže
    ZDE MŮŽE BÝT VAŠE REKLAMA

    Potřebujete se zviditelnit? Magazín PraKultura.cz nabízí mediální prostor pro vaši značku. Využijte reklamního prostoru na ploše webu. Bannery, PR články, zpětné odkazy, ale také kompletní branding. Promotérům akcí nabízíme pozvánky a také kalendář akcí. Navštivte podstránku Inzerce nebo se nám rovnou ozvěte na mail redakce@prakultura.cz.

    Facebook X (Twitter) Instagram TikTok
    Copyright © 2025 PraKultura.cz všechna práva vyhrazena.

    Zadejte výše a stiskněte Enter pro vyhledávání. Pro zrušení stiskněte Esc.